Anglais

Erase your individuality, which cannot have a stand separate from the Lord, who shines as everything. The right definition of supreme devotion, where the blissful peace prevails, is the surrender of the evil fickle ego-self. (479) "Offer the self to the Lord", they say. Then whose else is it but His already? Therefore, it is one’s duty to repent for having stolen His possession [as ‘I’ and ‘mine’] and to restore it back to His Lotus Feet. (480) Sri Muruganar: Those who say "We should surrender ourself to the Lord" do not have an accurate insight into devotion [pra-bhakti]. Self-surrender would become an endeavour [tapas] only if there were a separate freedom for the jiva to do; is it not so? But since the so-called jivatma is ever the possession of the Lord, having no freedom of his own, his foremost duty is that being ashamed of his act of stealing by rising as an independent entity, ‘I’, he should merge back into Him once for all and should become non-existent. - The teachings of Sri Ramana Maharshi. Guru Vachaka Kovai. Verse 479 & 480. An Analysis of the Truth. Chapter 80. Self-Surrender

Français

Efface ton individualité, qui ne peut pas prendre position séparé du Seigneur, qui brille comme tout. La bonne définition d'un dévouement suprême, où règne la paix bienheureuse, est la reddition du mal moi-ego volage. (479) "S'offrir au Seigneur", ils disent. Alors à qui est-ce d'autre que le Sien déjà ? Donc, il est de son devoir de se repentir pour avoir volé son bien [comme ‘je’ et ‘mien’] et pour le restaurer à ses pieds de lotus. (480) Sri Muruganar: Ceux qui disent "Nous devrions nous abandonner au Seigneur" n'ont pas une vision précise de la dévotion [pra-bhakti]. L'abandon de soi ne deviendrait un effort [tapas] que s'il y avait une liberté séparée pour le jiva de faire; n'est-ce pas? Mais puisque le soi-disant jivatma est toujours la possession du Seigneur, n'ayant aucune liberté propre, son premier devoir est d'avoir honte de son acte de vol par s'élevant en tant qu'entité indépendante, "je", il devrait se fondre en lui une fois pour toutes et devenir inexistant. - Les enseignements de Sri Ramana Maharshi. Gourou Vachaka Kovai. Versets 479 et 480. Une analyse de la vérité. Chapitre 80. Abandon de soi

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