Anglais

Fourth, there may be visibility of interests, the belief on the part of group leaders that they can foresee the relative benefits and costs for their group of alternative courses of action. The participants in negotiations may think that they know what institutional choices are in their interest, even though they may later be proved wrong about those choices.5 Generally, the negotiations are not conducted under a veil of ignorance. The presumed visibility of interests also narrows choices. Fifth is the availability of alternatives. For example, when the negotiations for a new dispensation follow an armed insurrection, it may be possible for the rebels to withdraw, return to the bush, and fight again, before or even after concluding an agreement, if its terms prove to be disadvantageous. Attractive alternatives make a durable agreement harder to adopt. This list of obstacles to agreement is enough to show why agreements to establish political institutions to conciliate ethnic conflict are much more rare than they might otherwise be. Many states that could benefit from accommodative institutions fail to adopt them. Far too little attention has been devoted to the adoption problem.

Français

Quatrièmement, il peut y avoir une visibilité des intérêts, la conviction de la part des chefs de groupe qu'ils peuvent prévoir les avantages et les coûts relatifs pour leur groupe de plans d'action alternatifs. Les participants aux négociations peuvent penser qu'ils savent quels choix institutionnels sont dans leur intérêt, même s'ils peuvent se tromper plus tard sur ces choix.5 Généralement, les négociations ne sont pas menées sous le voile de l'ignorance. La visibilité présumée des intérêts restreint également les choix. Cinquièmement, la disponibilité d'alternatives. Par exemple, lorsque les négociations d'une nouvelle dispensation font suite à une insurrection armée, il peut être possible que les rebelles se retirent, retournent dans la brousse et se battent à nouveau, avant ou même après avoir conclu un accord, si ses termes s'avèrent désavantageux. Des alternatives attrayantes rendent un accord durable plus difficile à adopter. Cette liste d'obstacles à l'accord suffit à montrer pourquoi les accords établir des institutions politiques pour concilier les conflits ethniques sont beaucoup plus rares qu'elles ne pourraient l'être autrement. De nombreux États qui pourraient en bénéficier d'institutions accommodantes ne les adoptent pas. Trop peu d'attention a été consacrée au problème de l'adoption.

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